Je apotheek renoveren is best een aantrekkelijk idee, een uitgelezen kans om de klantervaring net dat tikkeltje meer te geven. Maar hoe pak je dit nu best aan? En hoe zorg je ervoor dat de transitie vlot verloopt en dat je klanten niet in de kou blijven staan? We zetten enkele belangrijke tips op een rijtje. Laat je inspireren!
Wanneer je beslist om je apotheek te renoveren is het belangrijk dat je je klanten betrekt in dit proces. Daarom dien je in eerste instantie de klanten op de hoogte te brengen van de renovatie. Praktische elementen zoals een eventuele sluiting of aangepaste openingsuren zijn belangrijke zaken. Deze deel je het best op voorhand met de klant. Daarnaast kan je ook al een tipje van de sluier lichten. Door middel van een visual of het architectonisch plan kan je laten zien hoe de apotheek er zal uitzien. Indien je door de renovatiewerken tijdelijk vanuit een pop-up apotheek werkt, is dit belangrijk om te laten weten aan de klant. Zeker als deze zich op een andere locatie bevindt.
Renovatiewerken kunnen soms bij de omwonenden voor ongemakken zorgen. Denk hierbij aan geluidsoverlast, verkeersomleiding,… Het is aangeraden om voor de start van de renovatie de buurtbewoners op de hoogte te brengen. De apotheek kan zo meegeven welke werken op welk moment juist zullen plaatsvinden. Op deze manier kan de buurt zich ook voorbereiden op eventuele ongemakkelijkheden. Behoud zeker ook het contact tijdens de renovatiewerken en wees altijd beschikbaar voor eventuele vragen.
Renovatiewerken kunnen soms bij de omwonenden voor ongemakken zorgen. Denk hierbij aan geluidsoverlast, verkeersomleiding,… Het is aangeraden om voor de start van de renovatie de buurtbewoners op de hoogte te brengen. De apotheek kan zo meegeven welke werken op welk moment juist zullen plaatsvinden. Op deze manier kan de buurt zich ook voorbereiden op eventuele ongemakkelijkheden. Behoud zeker ook het contact tijdens de renovatiewerken en wees altijd beschikbaar voor eventuele vragen.
Om de betrokkenheid van de klanten te vergroten kan je ze up-to-date houden over het verbouwingsproces. Dit kan aan de hand van foto’s en video’s waarin je de verschillende tussenstappen toont. Hierbij kan je bepaalde delen van de apotheek uitlichten aan de hand van voor en na visuals. Op deze manier krijgen de klanten langzaamaan een beeld van hoe de apotheek er uiteindelijk zal uitzien. Tijdens het proces kan je ook in interactie gaan met de klant. Je kan de klant om feedback vragen over hoe de renovatie vorm krijgt. Een mogelijkheid om dit te doen is via je verschillende sociale media kanalen polls plaatsen.
Na een succesvolle renovatie is het soms voor klanten moeilijk om zich in te beelden hoe de apotheek er voor de renovatie uit zag. Dankzij voor en na foto’s kunnen klanten duidelijk zien wat er juist allemaal is veranderd in de apotheek. Een andere manier om het eindresultaat te tonen is aan de hand van een digitale rondleiding. Een korte video neemt de klant mee in het nieuwe interieur waarbij je inzoomt op bepaalde details in de apotheek.
De renovatie van je apotheek is ook een mooie gelegenheid om mensen uit te nodigen in de apotheek. Je kan bijvoorbeeld een feestelijke opening organiseren waarbij elke klant een goodiebag krijgt. Dit soort acties kunnen ook op een langere termijn lopen. Geef bijvoorbeeld gedurende een periode na de renovatie elke klant een sample van een bepaald product cadeau. Vraag desnoods eens na bij je leverancier of ze hierin kunnen helpen. Eureka Pharma geeft bijvoorbeeld vaak samples.
Na afloop van de renovatiewerken kan je aan de hand van een timelapse een overzicht geven van hoe de renovatie is verlopen. Hou er wel rekening mee dat de effectieve renovatiewerken slechts een paar weken in beslag zullen nemen. Maak dus voldoende en frequent genoeg foto’s of video’s van de vooruitgang. Nadien kunnen ze verwerkt worden in een timelapse en krijg je een mooi visueel overzicht van het voor en na gegeven.
Een renovatie kan soms een hele tijd duren. Hierdoor wordt het geduld van de klanten en/of buurtbewoners op de proef gesteld. Daarom is het belangrijk dat je de klanten na afloop bedankt voor hun geduld en hun positieve reacties. Daarnaast dien je zeker ook alle andere betrokken partijen te vermelden. Denk hierbij aan de firma die de renovatie uitvoerde en de buurtbewoners. Vergeet ze ook zeker niet te taggen want dit zorgt voor extra bereik.
Wil je nog meer informatie of op zoek naar een betrouwbare leverancier die je ook voorziet van advies? Aarzel dan niet om contact op te nemen met ons. Wij helpen je graag vrijblijvend verder.
Deel dit blogbericht
Jouw assortiment aanvullen met onze medische hulpmiddelen en voedingssupplementen?
Het is belangrijk dat we elkaar ontmoeten.
Jouw assortiment aanvullen met onze medische hulpmiddelen en voedingssupplementen?
Het is belangrijk dat we elkaar ontmoeten.
Eureka Pharma
Harelbeeksestraat 81
8520 Kuurne
+32 (0)56 66 57 00
info@eurekapharma.be
Maandag
9:00 - 12:30 en 13:00 - 17:00
Dinsdag t.e.m. donderdag
8:30 - 12:30 en 13:00 - 17:00
Vrijdag
8:30 - 12:30 en 13:00 - 15:30
© Eureka Pharma - BE 0877 239 492 - Privacy Policy - Algemene voorwaarden